12.02.2011

The Guardian - Xavi Röportajı!

Barcelona'nın İspanyol yıldızı ve benim Ballon D'or ödülü için favorim olan Xavi Hernandez, The Guardian ile harika bir röportaj yapmış.

Röportajın çevirisini bir blogcu arkadaşımız yaptığı için burada sadece akılda kalan satır başı cümleleri yayınlamak en doğrusu...

- "Real Madrid maçı harikaydı, benim oynadıklarımın en iyisiydi. Üstünlük hissi inanılmazdı, hem de Real Madrid'e karşı! Topa dokunmadılar bile."

- "Bizim oynadığımız hücum futbolu, tartışmaya açık değil, beklemiyoruz. Baskı kuruyorsun, topa sahip olmak istiyorsun, hücum etmek istiyorsun. Bazı takımlar paslaşmıyor veya paslaşamıyor. Ne için oynuyorsunuz ki o zaman? Amacınız ne? Bu futbol değil."

- "Bazı gençlik akademileri kazanmayı umursar, biz eğitimi umursarız. Kafasını kaldırıp pası ilk seferinde gönderen bir çocuk görürsün, bom, ve düşünürsün 'Evet, bu çocuk olur.' Onu getir, eğitelim. Bizim modelimiz Johan Cruyff tarafından yerleştirildi, bu bir Ajax modelidir."

- "İngiliz futbolu değişti; tarz biraz daha teknik. Eskiden daha doğrudandı, daha çok ikinci toplarla alakalıydı. Barry, Lampard, Gerrard, Carrick... bunlar topa iyi davranan oyuncular. "

- "Paul Scholes! Rol modeli. Benim için, ve bunda ciddiyim, benim son 15, 20 senede gördüğüm en iyi merkez ortasaha oyuncusu. "

- "Arsenal çok iyi bir takım. Ben Arsenal'i izleyince Barça'yı görüyorum. Cesc'in oyunu taşıdığını görüyorum, Nasri, Arshavin. Onlarla bizim aramızdaki fark, bizde oynamadan önce düşünen daha çok oyuncu var."

- "Kurada Arsenal'in çıkmasına mutlu oldum. Bunun çok iyi bir maç olacağı gerçeğinden hoşlanıyorum. Arsenal gelip seni uyuz etmeye çalışacak, maçı bozacak, oyunu bölecek bir takım değil. Chelsea olsaydı, inisiyatifi size bırakacaklar, arkaya yaslanacaklar, kapanacaklar ve Drogba ile Malouda'yla kontraatak arayacaklardı."

Röportajın tamamına buradan ulaşabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails