21.07.2009

"Güzel İnsan" Vedat Abi Güle Güle!


Her gördüğü kişiye "güzel insan" diye hitap eder hiçkimseyi kırmazdı. Gerek futbolculuğu döneminde gerekse spor yazarlığı döneminde hiçkimseye kötü söz söylememiş efendiliği ile sadece Beşiktaşlıların değil tüm camiaların sevdiği bir isim olmuştu.

Vedat Abi'yi bizzat tanımıyorum ama ufak bir araştırma ile hayatından kesitleri görünce hayran kalmamak, kendisine Beşiktaş'ın Metin Oktay'ı demek yanlış olmaz sanırım.

En çok bilinen anılarından birisi Beşiktaş forması ile çıktığı bir maçta hakem tartışmalı bir pozisyon sonrasında yanına gidip “Tekme attın mı?” diye sorması üzerine, “Evet” diye cevap vererek sahayı terk etmek zorunda kalmasının açıklamasını şöyle yapardı Vedat Abi: “Hakeme Beşiktaş formasıyla yalan mı söyleyecektim utanmadan?”...

Akşam gazetesinin yazarlarından Ömer Güvenç'te Vedat Okyar ile ilgili şu anısını anlatıyor ve duyduğumuzda ne kadar güzel bir insan olduğunu birkez daha anlıyorduk.

"Bir Beşiktaş maçı seyrediyoruz, maçın 80. dakikası filan.. Bir futbolcu için biraz ağır eleştiri yazdırıyorum. Vedat ağabey hemen yanımda, o da yorumunu yazdırıyor.. O yazdırırken bana kulak misafiri olmuş. Diyor ki 'Ömerciğim, yazdırdıklarını duydum, Allahaşkına biraz yumuşa..' Diyorum ki 'Vedat ağabey hakerek yok, belden aşağı yok, sadece kötü oynadığını eleştiriyorum..' Diyorki; 'olsun.. Benim hatrım için daha yumuşak, daha yumuşak.. Yarın okuyunca kalbi kırılmasın, üzmeyelim çocuğu...' diyor..

1945 Bursa doğumlu olan Vedat Okyar Bursaspor'un da kurucularından. Bursaspor'da yeteneklerini gören Beşiktaş'tan teklif almış ve aşık olduğu o takıma enteresan bir olay sonunda zorda olsa gelmişti. Bu enteresan olayı Vedat abi şu şekilde anlatıyor:

"Çok büyük hamleler yapan bir Eskişehir takımı vardı. Amatör Milli Takım maçı için havaalanına indim, bavullarımı bulamadım. Bavullarımı Eskişehirliler kaçırmış. Sonra da beni kaçırdılar. İki gün Eskişehir’de kaldım. Rahmetli babacığımın Baba Hakkı’ya bir sözü vardı. Bu nedenle hiçbir pazarlık yapılmadan Beşiktaş’a geldim. Babam Beşiktaş’ın iki dönem Asbaşkanlığı’nı yaptı. Allah rahmet eylesin, yattığı yerde rahat etsin. Beşiktaş’ta parasız oynadım ama babamdan belki daha fazlasını aldım. En azından Beşiktaş’a verdiğim hizmetin karşılığını para olarak almadım, babacığımdan aldım.”

1968 ile 1978 arasında Beşiktaş forması giyen Vedat Okyar kariyeri boyunca hiç sakatlık yaşamadı. 33 kez de milli olmuş abimiz. Çok sevdiği Beşiktaş'ta kaptan olarak uzun yıllar oynasada ligde şampiyonluk yaşayamadı maalesef. Kariyeri boyunca 43 penaltı vuruşunda 42 gol kaydeden Vedat Okyar kaçırdığı penaltının öyküsünü de şu şekilde anlatıyor:

“Trabzonspor’la oynadığımız bir kupa maçıydı. İlk maçı 1-0 kaybetmiştik, turu geçmemiz için burada 2-0 kazanmamız gerekiyor. 1-0 öndeyiz ve penaltı kaçırdım. Sonra Lütfü golü attı ve turu geçtik. Golü atınca Lütfü’nün sevinçten kulağını ısırdım. Maçtan sonra da hastaneye götürdüm. O günden sonra da daha penaltı kullanmadım”

Beşiktaş'tan sonra Diyarbakırspor ve Karagümrükspor'da da top koşturan Vedat Okyar futbolu bıraktıktan bir süre sonra spor yazarlığına başladı ve gerek tarafsız yorumları ile gerekse de müthiş ön sezgileri ile herkesin beğenisini kazandı.

Hastalığının ilk günlerinde Beşiktaş taraftarlarının açtığı “Bugün dost yaralanmış, yine gönlüm hoş değil” pankart ile gösterdiği vefayı da gözleri dolarak karşılamıştı; “Pankartı görünce çok duygulandım. Zaten oğlum da hemen aradı beni bunu söylemek için. Beşiktaş’ta forma giyen futbolcuların hepsinin bu vefayı anlamaları lazım. Her zaman söylerim; benim en yakın akrabalarım Beşiktaş taraftarlarıdır, öz akrabalarım değil...”

Dün sabah ölüm haberini aldığımız ve bugün törenle uğurlanan "Güzel İnsan"a Allah'tan rahnet diliyorum ve sözlerimi Vedat abinin şu sözleri ile tamamlıyorum:

"Ben para biriktirmedim, dost biriktirdim, öldüğünde para seni uğurlamaz ama dostlar yanında olur "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails